خبرگزاری مدافع حرم

رسانه جوان
طبقه بندی موضوعی

دشمن با مذاکرات به دنبال نفوذ است

امیرحسین واحدی | پنجشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۴۰ ب.ظ

رئیس سازمان حج و اوقاف کشورحجت‌الاسلام و المسلین مرادی گفت: دشمن با مذاکرات به دنبال نفوذ به کشور است.

 مراسم اختتامیه مسابقات سراسری قرآن کریم کارکنان هوافضای سپاه در ستاد این نیرو و با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، سردار حاجی‌زاده، حجت‌الاسلام و المسلمین مرادی نماینده مقام معظم رهبری در هوافضای سپاه و جمعی از فرماندهان و نیروهای این یگان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام و المسلین مرادی نماینده مقام معظم رهبری در هوافضای سپاه اظهار داشت: نیروی هوافضا مانند همه نیروهای دفاع مقدس در مسابقات قرآنی شرکت کرده و جزء برترین نیروهای مسلح است و فرماندهان این نیرو علاوه بر توجه به آموزش‌های یگانی و رزمی، آموزش‌های قرآنی را در دستور کار خود قرار داده و این به برکت خون شهدا و امام راحل است. 

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، قرآن به آن سطحی رسیده که تاکنون تمامی کشورهای اسلامی ایران را به عنوان یک قطب اسلامی و قرآنی می‌دانند.

حجت الاسلام مرادی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در تمامی مراسم‌های قرآنی شرکت دارند و تمام وقت خود را برای شرکت در آن مراسم قرار می‌دهند که همین امر باعث شده تا کشورهای دیگر نتوانند به ما اتهام بی‌دینی که در گذشته وجود داشته است را بزنند.

در ادامه، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی ریاست سازمان حج و اوقاف کشور، اظهار داشت: خدا توفیق داد تا امروز در خدمت شما نیروهای ولایتمدار باشم. روایتی از امام محمد باقر (ع) داریم که می‌فرمایند: ای کسانی که قرآن را نشر می‌دهید، تقوا داشته باشید و خداترس باشید، زیرا از من و شما سوال می‌شود، از من درباره آن مسئولیتی که به آن گمارده شدم و از شما درباره آن چیزی که از قرآن آموختید سوال می‌شود.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) دو امانت عترت و قرآن را در بین امت مسلمین قرار داده تا با آن راه حقیقت را بیابند. قرآن به امت مسلمان می‌آموزد که امانتدار باشند، روی به سوی خدا داشته باشند و به قرآن و فرامینش عمل کنند. قرآن کتاب زندگانی است و زنده است و دستورهایش باید برای زندگان اجرا شود. قرآن از ما می‌خواهد که عبادت خدا کنیم و با طاغوت مبارزه کنیم. کسانی که به خدا و قرآن عمل نکردند، امروزه همین تکفیری‌ها و تروریست‌هایی هستند که ما آنها را می‌بینیم و عاقبت آنها خیر نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: مقام معظم رهبری درباره نفوذ فرهنگی فرموده‌اند؛ دشمن نمی‌تواند شما را از نماز و قرآن جدا کند، ولی شما را به سمتی می‌کشد که به طاغوت کاری نداشته باشید که این باعث غفلت و نفوذ فرهنگی می‌شود.

حضرت علی (ع) می‌فرمایند؛ انسانها به 3 دسته تقسیم می‌شوند؛ اولین دسته کسانی هستند که دین ندارند، دومین دسته کسانی هستند که دین دارند ولی به مسلمانان دیگر کاری ندارند و گروه سوم که تعداد آنها قلیل است، ولی در نزد خداوند در بالاترین درجه قرار دارند، کسانی هستند که هم دین دارند و هم درد مومنین دیگر برای آنها درد است که حضرت امام حسین (ع) بهترین نمونه آنهاست.

امام راحل درباره اسلام می‌فرماید: اسلام بر دو پایه استوار است، اول ظلم نکنید و دوم در مقابل ظلم مقاومت کنید. امروزه ما می‌دانیم قرآن دارای نشانه‌های زنده‌ای است، ولی متاسفانه به آن باور نداریم. خداوند در قرآن می‌فرماید؛ به دشمنان محکم و خشن پاسخ دهید، ولی با مومنین با رافت و مهربانی سخن کنید.

دشمن با مذاکرات به دنبال نفوذ است که امام راحل این مسئله را سالها پیش بیان نموده بودند.

در پایان این مراسم، با اهدای لوح و جوایزی از قاریان برتر مسابقات سراسری قرآن کریم کارکنان هوافضای سپاه قدردانی به عمل آمد.
  • امیرحسین واحدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی